På Spåret är tillbaka på spåret

Nej, jag talar inte om SVTs program. Hagbard Handfastes serie ”På Spåret” – fem cacher placerade vid tunnlar över tågräls – var delvis ”temporary disabled” – eller ”tempdissad” – redan då jag flyttade till Kungsbacka i somras. Själv hade jag tills helt nyligen endast tagit nummer fyra i serien, en av de två som fortfarande var aktiva.

Men idag har allt det ändrats! För några veckor sedan kom Hagbard Handfaste och jag överens om att jag skulle adoptera serien. Först ville jag dock ta de cacher i serien jag ännu inte loggat. Det har jag nu gjort, och efter att ha tagit serien från början till slut, bytt ut trasiga burkar, fixat nya loggböcker där det behövts, rengjort, fixat och donat, är serien nu så gott som hel igen.

Själva adoptionen har ännu inte genomgåtts (du vet, mycket pappersarbete och så, för att inte tala om det emotionella och hur svårt det måste vara att släppa taget 😛 ), men så fort den har det ska jag aktivera samtliga cacher på nytt. Men, det är möjligt att ta cacherna ändå, om du känner att du bara måste ut och ta dem nu direkt! Det går att logga ”found it” även om en cache är tempdissad, och alla burkar och loggböcker är som sagt återställda, så allt är grönt 😀

Vi ses på spåret!

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Cacher. Bokmärk permalänken.

Kommentera

