Geocaching i Södertälje

Nu under julen var jag i Södertälje och besökte släkten. När man ändå är där måste man självklart också cacha lite, och då jag har kusiner som blivit intresserade var detta inga problem 😀

Men: Södertälje är *tråkigt* när det gäller geocaching. Här finns några multin inne i centrum, och några få traditionals i utkanten. Och alla de jag tog var av typen ”under sten” eller dylikt. Multi-cacherna gav jag mig inte ens på, för de var vanliga räkne-cacher. Ingen kreativitet alls!

Fast när man cachar med släkten blir det något annat. Jättekul! Vi skrattade, for omkring hit och dit och hade det jättetrevligt. Alla borde cacha på julen. Och det gör de kanske också, för under julfirandet ökade även traffiken på mina egna cacher här i Kungsbacka, troligen då många firade jul här.

Dessutom passade jag på att lägga ut en cache i Södertälje, nära släktingarnas hem, bara för sakens skull. Tyvärr var jag dock lite tråkig och det blev lite av en ”lyktstolpe-cache” då målet var ”enkelt och rakt på sak för att maximera traffiken”. Nu sitter hela släkten som klistrad framför fönstret i hopp om att få ögonen på någon 😛

Nu såhär i mellandagarna, när man kommit hem från julfirandet och väntar på nyår, känner jag inte för att göra något alls. Jag vill ut och cacha, men samtidigt vill jag inte. Jag vill vilja, om man säger så 😛

Nåja, på onsdag blir det ett nytt år! Mitt första där jag är geocachare redan från starten. Där har vi något att se fram emot 😉

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Reseberättelser. Bokmärk permalänken.

Kommentera

