Meddelande från Finland

Föreställ er min överraskning när min före detta flickväns föräldrar, som bor i Finland, idag kontaktade mig via geocaching.com för att säga att de bytt ut en burk som tycktes vara borta vid en av mina cacher där de bor.

Jag introducerade geocaching för hela den familjen då jag själv upptäckte sporten i våras. De var inte sådär jätteintresserade, men barnen i familjen var ändå med på en del turer, och föräldrarna var glada att de kom ut ur huset då och då. Sedan flyttade jag till Sverige, och även om jag har kontakt med ex-flickvännen och hennes syskon har jag aldrig pratat med föräldrarna under det halvår som gått.

Så då blir man ju lite nyfiken och undrar hur de visste att burken var borta (fick tre DNF’ar i rad på en ganska enkel cache). Håller de i smyg koll på mina cacher i Finland (barnen gör det då och då, men trodde inte föräldrarna var inblandade… dessutom var det här föräldrarnas egen geocaching account (som jag inte visste de hade), och mejlet var underskrivet med pappans namn)? Har de själva börjat geocacha? Är det barnen som fått igång dem?

Jag frågade dottern, och det visade sig att de faktiskt har börjat geocacha! Själva, utan barnen, även om de drar med barnen ut då och då. Så roligt! Det hade jag aldrig trott.

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

