Åldersskillnader

Igår, tisdag, ringde J-annie som var på väg ut på cachingtur och frågade om jag skulle med. Det hade jag gärna gjort (jag är dessutom skyldig J-annie ett restaurang-besök), men var krasslig (och är det fortfarande), så skulle absolut inte ut. Dessutom närmar sig en tenta (julen slutade ju just!), så nu fick jag en del läsande gjort istället, vilket alltid är skönt.

Samtidigt har jag haft en del kontakt med Degis från Åsa, den första geocachare jag någonsin stött på som faktiskt är yngre än jag själv! Här har man gått runt på diverse events och umgåtts med barnfamiljer och ädlre par. De yngsta har åtminstone varit 20+, inga tonåringar, något som egentligen förvånat mig ända sedan jag började geocacha. Inget fel i det, och det har alltid varit trevligt, men är ju samtidigt alltid roligt med jämnåriga 😀

Ha det så bra alla gamlingar där ute 😉

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Åldersskillnader

  1. blaufish skriver:

    Haha, jag är uråldrig 😉

  2. j-annie skriver:

    Förstår piken, skall aldrig ringa dig igen och störa i barnkammaren.
    Kämpa på i Geodagis
    janne

  3. Jozii skriver:

    Geodagis 😛 Haha 😛

    Ring på bara, även barn kan svara i telefon 😛

Kommentera

