Nya Sidor

Som ni som läst bloggen tidigare nog redan har sett har jag lagt till lite saker på hemsidan. Det som kanske står ut mest är nog boxen till höger med en bild i, där jag i skift kommer ha varierande snabblänkar, främst till olika delar av hemsidan snarare än utomstående sidor.

Det mest intressanta är dock de två nya sidor som kommit till: Geo-Termer och Cacher i Kungsbacka.

Geo-Termer är helt enkelt en ordlista. I samband med den intervju jag tidigare nämnde (som jag för övrigt kommer skriva ett annat inlägg om) insåg jag att en hemsida som denna kan stärkas med en sådan lista. Jag minns ju själv hur det var när man var ny och inte visste vad DNF betydde, varför man använder J.K. Rowlings ord ”mugglare”, vad ett geocoin är, osv. Visst finns det massvis med liknande listor runt om på webben, men de flesta är ju på engelska, och en geocaching-sida är egentligen inte komplett utan en ordlista 😉

Cacher i Kungsbacka är också en lista, kan man säga. En lista över mina favoritcacher i Kungsbacka kommun, som jag även planerar att utvidga lite med cacher från Göteborg och Mölndal. Förhoppiningen är att personer som är nya inom geocaching, eller sådana som inte bor i Kungsbacka men är här på besök, ska kunna untyttja listan för att enkelt kunna hitta till de mest intressanta platserna.

En tredje sida är even planerad för events och dylikt, men när den dyker upp vet jag inte. Just nu under vintertiden är det slött med events, så ingen brådska.

Jag hoppas att allt det nya kan behaga er läsare, hjälpa nykomlingar att få en bättre bild av geocaching och vara till allmän nytta 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i GeoBloggen. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nya Sidor

Kommentera

