På Tur med Team-CC

För ett tag sedan kontaktade ett nyfiket par mig om geocaching – de hade aldrig förr hört om det, men läste artikeln i Kungsbacka-Posten, lyckades hitta till min sida och blev nyfikna på vad geocaching egentligen är för något.

Resultatet: Team-CC har fötts! Idag var jag ute tillsammans med dem, i skogen här i Hammerö i södra Kungsbacka, och de fick ta sina första cacher 😀

Dagens höjdare var nog cachen Hacke Hackspett av Team Millard (som jag just insåg kanske heter bara ”Millard”… har de ändrat sitt namn, eller är det jag som inbillat mig ”team”-delen?). Vi letade och letade, var påväg bort från platsen, men bestämde oss att för att ge den en chans till (delvis pga. att jag numera kan läsa andras loggar i min nya Oregon – första gången jag använde den på riktigt var just idag, och jag är mycket nöjd 😀 ). Och det var ju lyckat. Vad högt vi hoppade alla tre 😛 Rolig cache!

Hammerö kan dessutom rekommenderas som geocaching-destination. Jag har ju själv en del cacher i området, och (Team) Millard har även de lagt ut en hel del ute i skogen. Gott om cacher med andra ord, varav flera är ganska intressanta.

Totalt blev det idag fem besökta cacher, varav samtliga hittades. Här följer några bilder från dagen:

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Bilder, Cacher, Reseberättelser. Bokmärk permalänken.

Kommentera

