Gissa Svaret #1

Jag tyckte det var på tiden att köra igång en ny tävling, så här kommer en lek där jag ställer en fråga till en person, t.ex. en annan geocachare, och ni – läsarna – får möjligheten att gissa vad personen ifråga svarat. Alla som gissar rätt kan anse sig själva vara vinnare 😉

Person: Degis

Fråga: Vad är det mest intressanta du upplevt när du geocachat? Svarsalternativ:

  • a. Jag blev en gång stoppad av polisen som frågade ut mig om vad det var jag sysslade med.
  • b. Den där känslan i hela kroppen när man gör helt sjuka grejer för att komma åt en liten plastburk.
  • c. Jag är en ganska tråkig geocachare, jag tar bara lättare cacher. Därför har jag inte upplevt något speciellt.

Svara genom att ange svarsalternativ (a, b eller c) i en kommentar nedan. Det riktiga svaret kommer jag ange om några dagar. Kom även gärna med förslag till frågor som eventuellt kan ställas i framtiden.

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Tävlingar & Lekar. Bokmärk permalänken.

10 kommentarer till Gissa Svaret #1

  1. TimTim GO skriver:

    A är mkt möjligt..

  2. blaufish skriver:

    B!

    A är ju också en variant, jag har haft polisens ögon på mig åtminstone en gång (man vet ju inte hur ofta de sett en utan att man själv sett dom).

    Insåg helt plötsligt att två poliser i en polisbil var väldigt intresserade av mig och mitt letande längs en gata.

    Den gången valde jag att hålla loggboken ut mot gatan där de satt i sin bil och logga väldigt öppet och tydligt. Då struntade de i mig och stack.

    Antingen kände de till geocaching eller var nöjd med att man uppenbart vågade vara öppen för polisen vad man sysslade med.

    Det är det som är det fina med väktare och poliser; artiga människor som är öppna med vad de sysslar med får nästan alltid grönt ljus av dem, på sin höjd en tillsägelse om vilka eventuella mindre regelbort man gjort =)

  3. Team-CC skriver:

    Har bara träffat Degis en gång men tror på B.

  4. Degis skriver:

    Haha ^^
    Detta är en intressant ide, Johan ^^

  5. TimTim GO skriver:

    Har det gått några dagar så du kan ge ut rätt svar snart eller? 😉

  6. Jozii skriver:

    Haha, jag har haft problem med att få ett svar på frågan till nästa omgång (och ville avsluta denna i samma inlägg som nästa startades). Det är inte bortglömt, bara försenat 😉

  7. TimTim GO skriver:

    Det är bara att fråga på så ska ja ge dig ett svar till nästa omgång.. 😛

  8. Jozii skriver:

    Har försökt få tag på folk som inte redan läser bloggen (marknadsföring på ”hög” nivå 😛 ), men de säger alla ”ledsen, men du får fråga någon annan”.

    Men om jag inte får ett svar de närmaste dagarna tar jag någon som jag vet kommer svara 😉

  9. Penguin_153 skriver:

    Jag måste nog svara B. Det är mycket knäppt jag ALDRIG skulle gjort om det inte varit för en cachingburk. Har aldrig blivit stoppad av polisen, dock har de krypkört förbi, men de stannade aldrig… Hade de gjort det, så hade kanske A varit ett alternativ…

  10. Ping: Gissa Svaret #2 « Geocaching Kungsbacka

Kommentera

