Månadens Cache, April 2009 – Vinnaren

Omröstningen är avslutad, och vi har en vinnare:

Fjärås Bräcka Earthcache, av Gavia

Det blev en vinnare denna gång också, grattis Gavia 😀

På andraplats kom cachen 270degrees av J-annie, och på delad tredjeplats hittar vi min egen Hammerö Nightcache och McB’s Identity – The Beginning. Helt röstlös blev tyvärr Tribunen, av Hagbard Handfaste.

Det här innebär att vi nästa månad åter kommer se ”270degrees” och ”Hammerö Nightcache”, samt, för tredje gången i rad, ”Identity – The Beginning”, då dessa automatiskt åternomineras, medan vinnaren och den röstlösa cachen helt faller bort från listan – den sistnämnda kan dock nominreras på nytt vid ett senare tillfälle!

Och komma med förslag till cacher att nominera, det är just vad ni bör ta chansen och göra nu. Ni har fram till slutet av månaden på er. Lämna helt enkelt en kommentar till det här inlägget, eller mejla mig, med en länk till cachen ni vill ska nomineras och en kort förklaring till varför ni tycker just den cachen förtjänar att bli ”Månadens Cache”. Reglerna för nominering hittar ni här.

Slutligen vill jag säga tack till alla som röstade, och grattis till Gavia och cachen ”Fjärås Bräcka Earthcache” 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Cacher, Tävlingar & Lekar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Månadens Cache, April 2009 – Vinnaren

  1. Gavia skriver:

    Tack till Jozii som anordnar omröstningen och tack till er som röstat!

    Själv tycker jag, som gammal geologistuderande, att Earthcacher är en väldigt trevlig cachetyp. Det är alltid spännande att få lära sig, och att lära andra, saker om vår jord.

    Det kommer så småningom ett par Earthcacher till i ”Göteborgsområdet”.

    Med vänlig geocachinghälsning
    Gavia

  2. Jozii skriver:

    Kommer vi inte få flera i Kungsbacka? 😛 Kanske inte finns särskilt många platser av intresse för just earthcacher, men några borde det väl finnas, eller?

  3. blaufish skriver:

    270 degrees har jag nog inte besökt.

    Din cache Cliffhanger är väl lite roligare än Hamerö nightcache förresten? Kanske byta vilken av dina egna cacher som du nominerar?

    Tribunen är ju lite sådär, båtföreningens våldförsel på stället sabbar intrycket tyckte jag (morr… fin bunker… störd av muppiga seglare). det finns en finare cache i Kungsbacka där man kan besöka lite mer ostörd bunker av nästan identisk typ. En av military heritage cacherna har jag för mig.

    Själv så tycker jag nog McB’s cache är en vinnare av de i Kungsbacka – förstår inte varför ingen röstar på dem.

    Men du nominerar ju förresten aldrig några av Kungsbackas allra finaste cacher – Mysta, Big Six-O och Skårsjö Multi är några extraordinära upplevelser som utklassar många av cacherna du nominerat.

  4. Jozii skriver:

    Jag nominerar mer eller mindre enbart på de förslag ni andra lämnar in 😉 Fyllar bara i eventuella tomhål med egna förslag. Tribunen var t.ex. min. De andra var förslag från andra, eller rester från förra månaden.

    Mysta, Big Six-O och Skårsjö Multi lär alla dyka upp inom en snar framtid, tack vara att du just föreslog dem 😀

    Och jag inser nu att detnog borde finnas en regel för hur länge en cache kan hänga kvar. Risken finns ju att t.ex. Identity kommer leva kvar länge med bara en röst varje månad 😛 Och jag fattar heller inte verför den klarat sig bättre…

    Så max tre månader på listan, sedan är det bort?

    Annars, tack för förslagen 😀

Kommentera

