Min lärare har börjat geocacha

… tack vare en uppgift jag lämnade in!

Nu under våren har jag gått en retorik- och skrivarkurs. En lite smårolig kombination av att hålla tal och skriva texter (så ni kan ju föreställa er vilken bra övning WWFM V var när det gäller att hålla tal inför mycket folk). En av uppgifterna gick ut på att skriva ett reportage, och jag valde – surprise – att skriva om geocaching.

Idag var det kursens sista dag och vi fick tala med lärarna i enrum för att få tillbaka våra inlämnade uppgifter med kommentarer och betyg, samt en muntlig, individuell genomgång om utvecklingen och hur det har gått under kursen. När det blev min tur började läraren med att fälla en kommentar i stil med följande: ”Du är nog den elev som kostat mig mest pengar.”

Jasså? Är jag? Har jag? Vad har jag nu gjort, hann jag tänka. Då häver han fram en GPS ur väskan. Ha! Tydligen hade han nappat på mitt reportage (fast jag tror han hade hört om geocaching tidigare också, men aldrig kommit igång), och det är ju jättekul! Skit i betyget, att han fastnade är belöning nog. Då har jag lyckats.

Jag har ingen koll på vad han kallar sig online, men Claes, om du läser detta får du ta och höra av dig. Förhoppningsvis ses vi på något geocaching-event i framtiden. Kanske i Härryda den 27 juni?

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Min lärare har börjat geocacha

  1. Jozii skriver:

    Fick just ett mejl från GC.com då någon loggat min cache Församlingsfakulteten. Därför vet jag nu att geocacharen i fråga – Claes – kallar sig för KungKlasse 😀

  2. Claes skriver:

    Kan bara rapportera att jag cachar för fullt. Har hittat ett halvdussin än så länge och har snokat runt några ytterligare. I sommar när jag är ledig blir det full fart. Och snart, mycket snart, ska jag lägga ut min första gömma… Har en jättebra idé.

  3. Jozii skriver:

    Haha, jättekul 😀

    Idag avr jag som tidigare nämnt i Molkom för att se på skolan där. De ville ha arbetsprover, och jag lämnade bland annat in reportaget som fågnade dig 😛

Kommentera

