Glad midsommar i efterskott

Vad säger man egentligen på svenska? Glad midsommar? God midsommar? Ha en trevlig midsommar? Skön, rolig, underbar midsommar?

Jag är kanske lite sent ute, men jag ville önska er alla en glad (?) midsommar i efterskott!

För mig blev det den första midsommaren på nio år, och då blev det ändå inte så mycket traditionellt firande. Egentligen har jag endast ett minne av en svensk midsommar och det sträcker sig tillbaka till 90-talet, på den tiden då man inte gillade sill. Det var väl något med en midsommarstång och några grodor? 😛

Årets midsommar blev dock inte mer svensk än tidigare år. Sillen dukades upp ur en ryggsäck och åts på ett picknickbord vid Nordens Ark. Vi såg hur man klädde stången, men var aldrig själva delaktiga. Däremot blev det en heldag bland djuren på Nordens Ark med kameran i högsta hugg, följt av en nostalgitripp till den mysiga staden Hunnebostrand. Bilder från dagen finns här, och ett urval av alla djurbilderna hittas här.

Jag har läst på forumet att en hel del av er andra geocachade under midsommarhelgen, och även här i Kungsbacka har jag sett att mina cacher fått en del midsommar-loggar från folk på besök. Lämna gärna en kommentar och berätta vad du gjorde och var, och huruvida det blev några cacher eller ej 😉

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Bilder, Reseberättelser. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Glad midsommar i efterskott

  1. Hallén skriver:

    Ingen powercaching, men väl trevliga turer med ”geobiken”! Söndag morgon fick jag dessutom en FTF i Delsjöområdet, härligt! Dessutom placerades en ny burk i närheten av Delsjökärr, publicerad 10.41, fram till kl 12 hade den redan fått 4 loggar.

Kommentera

