Intervju: TimTim GO har tagit 100 FTF

Kungsbackacacharen TimTim GO tog nyligen sin 100:e First To Find, trots att han inte geocachat aktivt i ens ett halvår. Nu bjussas det på en intervju:

100 FTF:er! Vad är din hemlighet?

Jag har hittat burkarna först. 😉

Enligt geocaching.com är du geocachare sedan december 2005, men jag råkar veta att du inte varit aktiv riktigt lika länge. Hur upptäckte du geocaching, när började du geocacha på allvar och hur kommer det sig att det dröjde så innan du kom igång?

Min dåtida arbetskamrat JVA berättade om geocaching och jag blev nyfiken, köpte mig en Etrex med karta, tog 8 cacher under vintern/våren -06 men tröttnade sen och tog inte en enda burk under -07 -08.

När det företag jag jobbade på gick i konkurs i Februari -09 började jag kika på burkarna igen och då drog det igång på riktigt.

Med närmare 900 hittade cacher (och 100 FTF) har du legat i ordentligt. Kan du nämna och beskriva några favoritcacher och –upplevelser från denna resa?

Trots att Myst-serien inte är helt avklarad än så har den hittills vart en mkt trevlig kvalitets-serie i mina ögon, den gillar vi skarpt!

Sen är jag ju då en av dom idioter som loggat Deathwish? utan säkerhet, den promenaden minns jag tydligt och är glad att jag inte behöver gå dit igen!

Vilken cache var din första FTF, och hade du när du tog den kunnat föreställa dig att det skulle bli 99 till?

När jag tog Kulturhuset Fyren 2 som min första FTF i Februari -09 så visst kunde jag se mig logga 100 st, men inte inom loppet av ett halvår!

Geocaching har många ansikten. Vad är det som lockar just dig att fortsätta med denna hobby?

Team RajRaj! 😉 Bestående av: TheHeimat, NinjaAsok, AskThomas, Darkest61, Ninjatummen, mbit och jag.

Och sist men inte minst: Om du fick välja vilken existerande cache som helst i världen, vilken skulle du då helst vilja ha blivit FTF på?

Den som innehåller en FTF-reward i form av t.ex en trisslott med vinst på många miljoner, det hade vart käckt.

Känner du någon som gjort något speciellt eller är allmänt intressant och kan vara värd att intervjua? Tipsa mig!

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Intervjuer & Media. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Intervju: TimTim GO har tagit 100 FTF

  1. Ping: Kungsbacka & TimTim GO « GeoBloggen

Kommentera

