Lyxprodukter för bekväma bloggare

För några månader sedan läste jag Allt om PCs fantastiska engångs-tidning Blogg guiden. En jättebra tidning med nyttiga och lättförståliga artiklar om allt från att starta sin första gratisblogg till att ha en fullfjädrad blogg man tjänar pengar på.

I den här tidningen fanns en sida om produkter som skribenten tyckte att alla seriösa bloggare borde ha. En minidator t.ex. Eller en sak som jag fastnade för direkt, men som jag aldrig köpte för att jag tyckte det kändes onödigt.

Men idag var jag inne i Göteborg och slog till ändå. Kan någon gissa vad det är jag köpt? Låt mig ge några ledtrådar 😉

5 poäng – Produkten kostade runt 1000-lappen och är köpt på Teknikmagasinet.

4 poäng – Den är mindre än min GPS, men kan tyvärr inte användas för att hitta geocacher.

3 poäng – Det är företaget Olympus som tillverkat den. Med USB sladd kopplar jag den lätt till datorn och överför filer.

2 poäng – Den här lite finare modellen har uttag för mikrofon och extra bra ljudkvalitet.

1 poäng – Blogg guiden rekommenderade den dels för att komma ihåg idéer till inlägg, dels för använding vid intervjuer. Jag kommer eventuellt ha med den under framtida events.

Nå, har du räknat ut det ännu? Lyssna på följande ljudfil så får du svaret:

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Utrustning. Bokmärk permalänken.

Kommentera

