Uppdateringar kring GeoBloggen

Namnbytet till GeoBloggen är nära nu! Idag registrerade jag namnet (det börjar bli dyrt att blogga), så adressen http://geobloggen.com fungerar redan nu. Däremot har jag ännu inte gjort den till den primära adressen, så för tillfället omdirigerar den bara till geocachingkungsbacka.com. Och ja, tyvärr blev det en .com adress igen, även om .org eller .net hade varit möjligt. Man får se det som en ironisk touch, då det ju annars är en svensk hemsida det handlar om 😉

Sponsorerna till den planerade tävlingen börjar falla på plats, den nya headern är skapad, vi har en ny logga redo, och jag har ett antal nya artiklar klara för publicering.

Men det krävs fortfarande lite arbete. Framsidan ska skrivas om och resurs-sidan ska delas upp i flera huvudsidor för att göra material, artiklar, länk-sidan och downloads-sidan enklare att hitta. Dessutom saknas fortfarande en del artiklar jag gärna hade haft med, men dem kommer jag troligen skriva och lägga till fortlöpande efter namnbytet. Och ett par av sponsorerna diskuteras det fortfarande med.

För övrigt kommer jag ”stänga av” bloggen tillfälligt någon gång framöver. Det är då jag kommer sätta de sista sakerna på plats, så när sidan är tillbaka igen är det som GeoBloggen istället för Geocaching Kungsbacka – det ska bli spännande 😀

När det blir är fortfarande inte klart. Mest beror det på när alla sponsorerna är helt klara, och när jag har en dag på mig att fixa detaljerna. Men räkna med nu i helgen eller mitten av nästa vecka (måndag-tisdag är jag eventuellt i Norge).

Håll ögonen öppna 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i GeoBloggen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Uppdateringar kring GeoBloggen

  1. CaseLogic skriver:

    Kör hårt, Jozzi. Jag och en kompis ska till Boden och powercacha nästa helg så jag tänkte mig ett repotage om det….får se om det blir 100 på 24 timmar eller något sådant.

    Sen närmare sig eventet här i Lycksele, LappStockholm 2009 som jag är med och arrangerar….kan bli några rader om det med.

    Ha det!

  2. Jozii skriver:

    Kanon! Det ser jag fram emot 😀

Kommentera

