Hysteriskt roligt!

Under tidigare nämnda friluftsutflykt (som nu är över) hade vi en uppgift: att intervjua och fota en person (en klasskamrat) som vi senare ska skriva ett porträtt om. Jag blev intervjuad av en 42-årig kvinna som jag tog med ut på ett litet äventyr. Det visade sig nämligen att det faktiskt fanns en cache vid det vandrarhem vi övernattade i!

Med block och kamera i handen begav vi oss därför ut i skogen. Hon ställde frågor om mig och mitt liv, och när vi närmade oss cachen även om geocaching (som jag inte alls berättade mycket om i förväg – det skulle bli en överraskining varför vi skulle gå dit vi gick).

På plats avslöjade jag att vi letade efter en plastburk. Hint: under stubbe. Vi krafsade under en, men ingenting. Sedan fick hon syn på en annan potentiell plats, och plötsligt tjöt hon till. Jag har aldrig någonsin upplevt någon reagera så positivt, hysteriskt och otroligt underhållande över ett fynd!

Kort sagt: den här kvinnan lär vi se mer av i cachingsammanhang. Och det skulle vara roligt, så jag inte är ensam cachare i trakten 😀

DSC_6469

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Bilder. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hysteriskt roligt!

  1. Ping: Den första veckan « Johan Dahlberg – Portalen

Kommentera

