Ny sida: Geocaching Rang

Nu har det dykt upp en ny sida här på hemsidan: Geocaching Rang.

Det är frågan om ett test som tar i betraktande annat än bara siffror och statistik. Kolla på vilken nivå du är som geocachare genom att besvara en rad frågor och få poäng baserat på svaren. Har du till exempel tagit en nano- eller letterbox-cache någon gång? Har du cachat i mörker, i grupp eller på en ö? Och hur är det egentligen med 5/5:or?

Testet räknar alltså in en rad olika faktorer. Testa hur många poäng du kan samla ihop. Och när du ändå är igång, kommentera gärna om du tycker någon fråga eller ett svarsalternativ saknas, om något verkar konstigt eller om du hittar ett fel.

Lycka till 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, GeoBloggen. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Ny sida: Geocaching Rang

  1. Andreaze skriver:

    100p dock undrar jag vad den sista frågan har med saken att göra? Lyssnat på en podcast? om geocaching eller när man cachar eller vad menas… 🙂

  2. drpeel skriver:

    81p. Kul att gå igenom denna rang-frågeformulär. Fick högre poäng än vad jag trodde faktiskt. Podcast tolkade jag som geocachingrelaterad podcast 🙂

    Ö-frågan svarade jag ärligt på även om det inte var så svårt att ta sig ut på ön. 🙂 Men ö som ö.

  3. Johan Dahlberg skriver:

    Ja, med podcast är det så kalrt en geocachingpodcast som gäller. Till Exempel podcacher.com eller burkjakt.se.

    Ö-frågan kanske inte är så smart heller. Ska formulera om den så att den har något med båt att göra…

  4. Christer Sigurdson skriver:

    71p. Hyfsat men kommer att bli bättre. Har bara hållit på i 10 mån.
    Hade en bra lärare i början som jag nu passerat i antal tagna cacher!

  5. Andreas A skriver:

    Jag blev en medelcachare, och det kan nog stämma in på hur mkt jag cachar:)

  6. Johan Dahlberg skriver:

    Hmm, det är något som inte stämmer. Kanske har jag hittat på frågor som gäller just mig? Fick 107 poäng, trots att jag knappt är aktiv alls annat än på nätet, och känns som beskrivningen för 101-125 är lite i överkant.

    Antingen borde fler frågor/alternativ läggas till, sådant som jag själv kanske inte tänkt på – kom gärna med förslag! Eller så borde beskrivningen ändras eller nivåerna stiga aningen.

    Åsikter?

    EDIT: Beskrivningarna 101-125 och 126-154 ändrade aningen 😀

  7. Hallén skriver:

    Testade testet idag….

    Jag fick 121 poäng. Att bygga ett helt rättvisande test lär vara svårt / omöjligt. Man lägger alltid in frågor som styrs av den egna erfarenheten!

  8. Johan Dahlberg skriver:

    Ja, omöjligt är det garanterat! Men man kan ju alltid finjustera 😉

    Det ser ut som att de som är mer aktiva online får en rejäl bonus… men det kanske är så det ska vara? 😀

Kommentera

