Årets bästa bilder tagna i samband med geocaching

Inom familjen har vi i år och året innan haft en fototävling med omröstning för att utse ”årets bild”. Förra året vann min pappa, då det i stort sett bara var han som fotade seriöst. Men i år har han fått motstånd, och tävlingen blev väldigt seriös, med flera underkategorier och ett fint pris: att vinnarbilden printas på canvas. Dessutom gör vi varsin fotobok med våra egna bästa bilder från året som gått.

Vem vann årets bild? Jag såklart 😛 Åker-bilden där en tjej står med sin handväska mitt i ett sädesfält var den som tog hem storsegern. Den kom för övrigt fyra i en fototävling utsidan.se hade i somras.

När jag nu tittar igenom 2009 års höjdarbilder ser jag att en stor del av dem är tagna under geocaching-turer. Kameran har jag alltid med mig, och visst leder GPS:en en till fantastiska platser!

Här är några av mina bästa bilder 2009, varav hälften är tagna i samband med geocaching. Kan du räkna ut vilka?

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Bilder. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Årets bästa bilder tagna i samband med geocaching

  1. blaufish skriver:

    Otrolig utveckling på dina foton! N

    är vi träffades hade du enorma problem med fotokvalitén, nu har du en samling varierande och riktigt bra foton. Tycker nästan alla fotona (undantaget det på hunden) är helt underbara.

    Misstänker att du inte bara blivit skickligare utan även bytt foto-utrustning, kan det stämma?

    Blogginlägg om fotografier är alltid ett välkommet sidospår!

  2. Johan Dahlberg skriver:

    Haha, ja, jag har väl aldrig riktigt varit särskilt intresserad i kvalitén, utan mer att bilden visar vad jag gjort och var jag varit.

    Kameran är densamma som jag haft i något år eller så nu – en Nikon D80. Skillnaden är intresset. har aldrig orkat bry mig om Photoshop heller, men nu under hösten hade vi besök av Aftonbladets Lars Hedelin, och det fick igång intresset lite. Dessutom har jag ju en fotogalen pappa och en syster som även hon är intresserad.

    Jag är ganska nöjd med alla bilderna faktiskt (vill du se fler finns de här: http://picasaweb.google.com/Jozii89/BastaBilderna2009# ). Visst, hunden är alldeles för ljus, men jag gillar den ändå. Tror det är öronen som gör det 😛

    Ska komma ihåg att fotografering är ett välkommet sidospår. Men vill inte bara att det ska handla om mig och mina bilder, och när jag försökte få igång ”Veckans Bild” var ju intresset inte särskilt stort :/

Kommentera

