5 saker jag skulle vilja göra…

…med geocaching 2010.

1. Ta svårare cacher – 2010 kommer inte att handla om kvantité – fast jag har ju aldrig varit en höjdare på den fronten – utan om att ta cacher som kräver lite extra. Blä för krångliga mysterys där man måste tänka för mycket, men jippi för fysiska utmaningar, klättrande och sådana saker. I år ska ”guldkornen” plockas!

2. Lägga ut min 100:e cache – Har strax över 60 i dagsläget. Och hundra är ett drömmål – jag måste ju kompensera i och med att jag inte är en flitig jägare 😛 Men jag lovar, kvalité går först även på denna front!

3. Skriva fler inlägg om cacher och personerCache i Fokus har jag till och med fått uppskattningsmejl om (alltid kul med positiv respons!), och intervjuer med olika geocachare vill jag alltid göra fler av. Ändå gör jag det bara när jag får vissa ryck, däremellan blir det dött på den fronten 😦

4. Göra något stort – Jag älskar lite större projekt som blir mer än bara vanliga blogginlägg, till exempel Tjolöholmsbomben, TB Race 2010, Projekt Geocaching, Nybörjarens guide till geocaching, osv. Och i år vill jag göra mer sånt! Idéer, någon?

Ett event i Kungsbacka, som jag hintade om nyligen, är det som för tillfället är mitt ”stora projekt” på den fronten. Och som slutprojekt i skolan vill jag göra något med redigering/layout – kanske geocaching går att få in där? En engångstidning, till exempel? 😀

5. Fortsätta blogga – Oberoende av innehåll vill och kommer jag att fortsätta skriva och dra igång projekt. För när allt kommer till kritan är det till stor del just därför jag sysslar med denna fantastiska hobby 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Events, GeoBloggen, Listor. Bokmärk permalänken.

Kommentera

