Arkiveringsrunda efter vintern

Reviewerna är på vårarbete. Ett par mejl har ploppat in om cacher som behöver ses över. Och jag får väl erkänna att jag varit lite dålig med underhållet på en del av mina 63 burkar.

Jag har fixat en del cacher under den tid jag befunnit mig utanför Värmlands gränser de senaste sex veckorna. Bland annat Löftaån i Kungsbacka och Campingen i Rimforsa söder om Linköping.

Men alla cacher har inte fått vad de förtjänar. Istället ryker tre av mina älsklingar i dag. Två i Kungsbacka och en i Södertälje. Tyvärr går det inte att behålla allt…

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Cacher. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Arkiveringsrunda efter vintern

  1. Blaufish skriver:

    Jag försöker ha system i var jag har cacher för att minska den typen av problem; förenkla underhållet. Reglerna mot semestercacher är ju också tänkta att förhindra detta.

    Dessutom har jag numera nästan bara mysterys på fastlandet. Kinderegg: Gårda var en massa arbete, loggbökerna tog slut, pennorna försvann, ägget(senare äggen) flyttades runt. Förstår inte hur folk orkar underhålla centrala micro-tradisar

  2. Johan Dahlberg skriver:

    Samtliga av mina cacher befinner sig på platser jag besöker flera gånger om året. Skulle aldrig lägga en ”semestercache” i den bemärkelsen att man aldrig återvänder till resemålet.

    Däremot är det cacherna i Kungsbacka som kräver mest (troligen för att de är flera) medan de cacher jag besöker mer sällan inte alls är lika krävande. De flesta har funnits i snart två år utan att jag behövt göra något alls när jag varit nära dem 😀

Kommentera

