Föreläsning på gymnasium i morgon

I morgon ska jag föreläsa på ett gymnasium. 40 elever ska få höra om geocaching, och ge sig ut i Karlstad för att få provplocka några burkar. Jag har precis förberett min presentation.

Jag hatar att prata framför folk, ändå utsätter jag mig ständigt för saker som detta. Varför? Hur som helst tror jag det kommer gå ganska bra. Men visst pirrar det i magen!

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Föreläsning på gymnasium i morgon

  1. Anders Lagerdahl skriver:

    Tja, det sägs ju att en majoritet av befolkningen föredrar döden framför att stå inför en folkmassa och prata. Men jag tvivlar faktiskt på den uppgiften.
    Du kan väl peppa dej själv med att tänka; ”Jag kommer ju faktiskt inte dö av det här även om allt går åt skogen”. Vilket det naturligvis inte kommer att göra…

  2. Johan Dahlberg skriver:

    Å, självaste Lagerdahl har hittat hit 😀

    Det gick inte åt skogen. Jag lever fortfarande. Och kanske har någon gymnasieelev fattat intresse för hobbyn 😀

    Jag återkommer med ett inlägg om dagen…

  3. Blaufish skriver:

    Att tala och presentera är bland det viktigaste man kan lära sig i livet, så ta varje chans som ges.

Kommentera

