Intervju: 5-åriga Elina letar burkar

Elina, 5, plockar burkar med pappa Jörgen. Hur upplever hon geocaching?

Hej Elina! Kan du berätta lite om dig själv?

Hej, jag är 5½ år. Jag tycker om att vara i skogen och grilla, plocka svamp är roligt, fast ibland hittar vi inga.

Vad tycker du är så roligt med geocaching?

Det är roligt och spännande att ta leksaker och lägga i någonting annat i skatterna.

Hur upptäckte du geocaching? Vem brukar du geocacha tillsammans med?

Min pappa brukar leta efter skatterna så jag brukar få följa med honom ibland.

Är det alltid roligt när pappa geocachar, eller kan det bli för mycket?

Jag blir trött ibland för pappa vill fortsätta att leta när jag är trött.

När tog du din första burk, och hurdant var det?

Jag hittade fantomengrottan i vintras och lade dit min egna geokid coin, det var kallt men kul.

Har du något favoritäventyr du vill dela med dig av?

Jag och pappa var i Tjolöholm en hel dag och geocachade och grillade det var både roligt och tröttsamt.

Skulle du rekommendera andra barn att börja geocacha?

Ja, för att det är spännande och se vad som ligger i skatten.

Tack Elina 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Bilder, Intervjuer & Media. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Intervju: 5-åriga Elina letar burkar

  1. Ping: Vinterklättring i Göteborg | GeoBloggen

Kommentera

