Fotoeventet i Kungsbacka

Först av allt: tack alla för ett trevligt event. Inget avancerat, bara ett tjugotal cachare på promenad med kamerorna i högsta hugg 😀

När jag själv kom  – i sista minuten, alltid ska jag vara sen! – stod de flesta redan på plats runt Livets träd mitt på Stortorget. Kamerorna var framme. Och strax därefter var vi iväg på vår fem kilometer långa promenad genom stan.

Förbi Kungsmässan, längs ån, genom ett industriområde, Tölö ängar, golfbanan… miljön var sådär lagom varierad för fotografering. Jag hoppas alla fick några bra bilder!

Tillbaka vid Livets träd blev det loggning och gruppfoto, och – trots att jag höll på att glömma det – utdelning av koordinater till tre nya gömmor, alla med fototema.

Några av oss – Team-CC, j-annie, M66, Joppe!, l33L – begav oss ut för att ta en pizza. Stort tack till M66 som bjöd. Och stor eloge till l33L, den enda geocachare så ung som ändå vet mer än de flesta vuxna om vår gemensamma hobby. Imponerande!

Vad gäller vår interna tävling är det fritt fram att mejla max två bilder per person från vår promenad till jozii89@gmail.com. Och ja, det är OK att redigera bilderna om så önskas. Ni har till och med fredag på er. I helgen sätter jag upp någon form av omröstningssystem, där vi utser en vinnande bild.

Här kommer några av mina egna 317 bilder från dagen – exklusive de två jag själv kommer att delta i tävlingen med 😉

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Bilder, Events. Bokmärk permalänken.

Kommentera

