G’ben &v Ajas eventlogg

G’ben & Aja missade tyvärr fotoeventet i går med bara några minuter. Vi andra hade redan gått, och träffade honom först när vi kom tillbaka två och en halv timme senare. Men nu har han loggat eventet, och jag måste säga att jag tycker det var en riktigt fin logg. En av de bästa 😀

Beslöt mig för att ta moppen hela vägen från Landvetter till Kungsbacka och missbedömde tiden lite, vilket tyvärr kostade mig att jag kom 11 minuter för sent till eventet och fick gå runt och plåta på egen hand i två och en halv timme innan jag hittade de andra.

Medan de andra gick ”långa stadsvandringen”, letade jag reda på en karta och valde den korta stadsvandringen istället.
Det blev lite mindre samvaro för min del, men kanske lite fler geocachar mellan fotandet.

Eftersom jag inte stötte på de andra (av naturlig skäl), höll jag mig inte till vandringsslingan, utan svävade ut en bra bit från stan under mina 2,5 timmar.

Som straff för detta, drog jag på mig ett rejält dubbelt skoskav under min vandring. Det är väl ingen som har sagt att man behöver gå drygt 8 km utan strumpor i ett par foppatofflor.

Det positiva var att jag fick möjlighet att se Kungsbacka från kanske sin bästa sida. Att gå runt nästan planlöst och fotografera i en stad man annars mest passerar eller kommer till i något specifikt ärende, är väldigt trevligt och givande.

Det var kanonfint sommarväder när jag gick längs med kanalen denna kväll.
Några båtägare höll på att stuva båtarna fulla med kylväskor, prylar och barn i flytvästar.

Det som slog mig mest var att det var så mycket människor i rörelse och att alla verkade så semesterlugna. Ingen stress och jäkt här inte. Härligt med riktig sommarstadskänsla!

Till slut träffade jag de andra och fick mig ett kort men intensivt event. Efter gruppfoto skingrades cacharna och jag fick bege mig hemmåt igen. Det blev såpass mycket cachande på vägen hem, att jag inte var hemma förren 22:45 igen. Tackar! (nästa gång skall jag komma i tid 😉 )

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Events. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till G’ben &v Ajas eventlogg

  1. The Explorist skriver:

    Det är klart att G’ben skall få logga eventet efter en sådan promenad, såg i loggarna att han skulle vara med men var aldrig där när vi började vår promenad.
    Vill passa på att tacka för eventet vilket var riktigt kul att gå runt och fota lite, till och med frugan uppskattade denna promenad.

  2. Johan Dahlberg skriver:

    ”Till och med frugan” 😛

    Ingen tvekan om att han ska få logga! Han var ju trots allt med hela tiden, egentligen 😉

Kommentera

