Praktikprojekt

I morgon drar praktiken igång. Tre veckor på Kungsbacka turistbyrå, och två på Tjolöholms slott. På slottet har vd:n Maria Sidén specifikt önskat att jag skapar något större geocachingrelaterat projekt. Och på turistbyrån har jag idéer som vore jättekul att utföra. Vad sägs till exempel om cacher i samtliga naturreservat, och någon form av utmaning att ta dem allihopa?

Sjävklart är det inte det första jag kommer att ta upp, utan praktiken kommer i första hand att fokusera på de olika områden en turistbyrå arbetar inom (kontakten utåt med kunden är ju bara en liten del). Men om en vecka eller två kanske läget passar 😉

Vi får se vad som händer. Önska mig hur som helst lycka till 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Praktikprojekt

  1. Blaufish skriver:

    Då kan du ju komma på mitt event 🙂

  2. The Explorist skriver:

    Lycka till Johan.

  3. mathog skriver:

    Va, är inte geocaching det FÖRSTA du kommer att ta upp!?! 😀

    Lycka till 🙂

  4. Jozii skriver:

    Exakt vilket event pratar vi om då, Blaufish? 😛

    Mathog: det blev det! Nästan 😛 Fast tror inte att jag kommer hinna göra något på allvar 😉

  5. j-annie skriver:

    Passar ju bra då att jag lagt första steget på min nya turist WherIgo att starta utanför turistbyrån. Då blir det ju inte så långt att gå när du skall ta din först WherIgo!
    http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?guid=ce8d8ee5-3a16-462e-aecd-bd03b69a8a73
    janne

  6. Jozii skriver:

    Haha, där fick du till peaken Janne 😉 Jag säger som vanligt: Jag ska… någon gång 😛

    Men en turistwherigo i Kungsbacka är ju fantastiskt! Riktigt roligt 😀

Kommentera

