Arkiversingssäsong

När DNF-loggarna börjar trilla in, då är det vår 😀 Varje vår blir det för min del en liten arkiveringsstund där jag går igenom vilka cacher jag planerar att fixa och vilka som helt enkelt tjänat ut sin tid. I år ser det ut att bli mellan tre och fem arkiveringar.

I stort sett alla mina cacher är välplanerade och -genomförda. Endast ett fåtal cacher har jag placerat ut lite hastigt, och det har varit i samband med events. Men även de bästa cacherna dör förr eller senare ut. Ibland för att de försvunnit lite för många gånger och jag inte tycker det är värt att fixa till dem igen. Ibland för att jag inte har möjlighet att fixa dem inom en snar framtid och jag istället väljer att ta bort dem helt.

Senaste cacherna att ryka var Löftaån i Kungsbacka och Badplatsen i Rimforsa. Den förstnämnda för att den hade en speciell placering och försvann lite för ofta. Den andra för att den är lite för långt bort för att jag ska kunna fixa till den. Må de vila i frid 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

