Tildalou

Tildalou är en geocachare från Karlstadtrakten. När jag var i Molkom i veckan träffade jag Simon, Tildalous pojkvän. Han tillhör de ”nya” journalisteleverna på skolan. Fast vems pojkvän han var visste jag inte då. Jag vet inte exakt vad de sa till varandra, men det var otroligt roligt när det visade sig att Tildalou, som Simon pratade med på telefon, visste vem jag var, åtminstone i cachingsammanhang. Jag hade nämligen med mig ett ex av Pocket och det fick Simon att reagera. Jag kontaktade Tildalou och hon beskriver det såhär:

”Jag fick ett mms av honom med en bild på din bok, så då fattade jag. Jag visste ju att du hade pluggat i Molkom tidigare och att det var gamla elever med. Dumt att han inte köpte med nån bok åt mig bara.”

Jag insåg det inte direkt, men Tildalou och jag har haft kontakt förr. När Simon – eller Strinnholm som han kallar sig när han cachar – skulle till Molkom gjorde Tildalou lite research. Hon hittade mina cacher och till följd även min blogg. Då kontaktade hon mig, och sedan dess har hon både kommenterat här på bloggen (inte mindre än tio gånger) och loggat flera av mina egna cacher. Kul 😀

Därför tillägnar jag detta inlägg till Tildalou 😉

TILDALOU

  • Cachat sedan: 20 juli 2009
  • Loggar: 164
  • Egna cacher: 2

Tildalou cachar ofta tillsammans med Strinnholm och hans föräldrar, Bigbosse och Lillinga. Hon har introducerat caching för dem alla tre och särskilt föräldrarna är nu heltokiga i hobbyn.

”Det är jättekul att kunna umgås på det sättet. Så nuförtiden när vi hälsar på dom så springer vi runt i skogar och jordkällare och letar burkar istället för att bara sitta och fika,” säger Tildalou.

Hon berättar även att hon har en förkärlek för farliga och läskiga cacher:

”Jag går igång på gamla ödehus, skyddsrum och liknande som ger mig lite adrenalinkickar. En gång klättrade jag upp i en 25 meter hög strålkastare som stod vid en idrottsplats. Det var mitt i natten och det svajade ordentligt längst upp där jag satt och loggade burken och dinglade med benen, det var en häftig känsla! Härnäst har jag siktet inställt på den gamla fabriken i Fredriksberg (GC23137) som ska vara en riktig höjdare!”

Stort tack till Tildalou och alla ni andra som läser och kommenterar mina blogginlägg, och som loggar mina cacher därute. Det är alltid kul att höra från andra geocachare och lika roligt när man inser hur liten världen är. Där står man och pratar med en kille man precis träffat utanför cachingsammanhang och inser att man haft kontakt med hans flickvän – i cachingsammanhang. Det är därför jag älskar cachingcommunityn.

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Intervjuer & Media. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tildalou

  1. Tildalou skriver:

    tack o tack! vad kul att få vara med här 😀
    undra om världen är såpass liten så att vi faktiskt kommer att ses nån gång?

  2. Jozii skriver:

    Det kommer vi förhoppningsvis! Håller tummarna för det 😉 Kanske något event nästa sommar, för nu (i morgon) försvinner jag som bekant utomlands…

Kommentera

