Fota på cachingturen

Geocachingturer ger ofta möjlighet till bra bilder. Denna är tagen i samband med en recogniceringsrunda på cykel för vad som skulle ha blivit min andra utplacerade cache i Bulgarien. Men det föll på bristen på kvalitétsenliga gömställen på den planerade platsen.

Geocachingturer ger ofta möjlighet till bra bilder. Denna är tagen i samband med en recogniceringsrunda på cykel för vad som skulle ha blivit min andra utplacerade cache i Bulgarien. Men det föll på bristen på kvalitétsenliga gömställen i det planerade området.

Jag vet att många av er gillar att fotografera. Inte minst på grund av de bilder man kan se dyka upp på Facebook, och de fotoevent som har hållits (tänker främst på det Blaufish höll i Göteborg och mitt eget i Kungsbacka förra sommaren).

Och geocaching är ju det perfekta tillfället att ta bilder på. Man kommer ut, upptäcker nya platser och hamnar i minnesvärda situationer.

Brukar du fota eller är du sugen på att göra det? Du har väl inte missat fotoguiden för geocachare?

Jag har nyligen även upptäckt fotosidan 500px. Där laddar proffsfotografer och seriösa hobbyfotografer upp sina bästa bilder, och betygsystemet är lika enkelt som ”gilla”-knappen på Facebook. Varför inte delta du också, om du tagit några bra bilder? Spana in mina uppladdningar och ”gilla” dem – tänker lägga till en ny bild dagligen 😉

Så vad säger du, brukar du fotografera under dina cachingturer? Var på webben kan vi hitta dina bilder? Dela med dig av kommentarer och länkar nedan 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Bilder, Föreningar & webbsidor. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Fota på cachingturen

  1. carnicula skriver:

    Fotar nästan alltid någonting i samband med de cacher jag hittar. Bildens tas med iPhonen, så kvaliteten är varierande. Bilderna lägger jag sedan upp på min blogg.

Kommentera

