Geocaching Challenges

I dag kommer den fantastiska idén Geocaching Challenges att introduceras på geocaching.com. Premium members kan starta utmaningar som andra kan utföra och på så vis få en logg. Det här påminner lite om de gamla virtual caches som i dag inte existerar längre.

Som exempel anger Groundspeak själva utmaningar som att vandra Inkaleden till Machu Picchu eller sjunga på gatan.

Personligen älskar jag idén, och jag ser verkligen fram till att länken http://www.geocaching.com/challenges börjar fungera senare i dag – vilket den kommer att göra, amerikansk tid! Spännande!

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, Föreningar & webbsidor, Kreativitet. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Geocaching Challenges

  1. Lars skriver:

    det känns inte längre som geocaching ut mer som utmaningar mellan kompisar

    kanske jag är bakåtsträvande, men känns inte alls som geocaching för mig
    själva letandet tycker jag är stor del i geocacing, och mina barn älskar verkligen att leta cacher

    en fördel med dom nya är ju att dom inte kan bli ”mugglade” eller att loggen blir blöt

  2. jasyse skriver:

    Jag kommer inte att bli en flitig utmanare… Om jag ramlar på någon så kommer jag kanske logga den, men detta är inget jag kommer att jaga!

  3. jasyse skriver:

    Jag kommer inte att bli en flitig utmanare… Om jag ramlar på någon så kommer jag kanske logga den, men detta är inget jag kommer att jaga!

  4. Andreas skriver:

    Tycker inte detta är geocaching

  5. tigerngeocaching skriver:

    Jag tycker det verkar vara en trevlig lightversion av geocaching. Hoppas att de blir lättare att finna än den besvärliga/långa sökvägen nu, för det är nog något som jag vill lätt kunna se i mobilen på resande fot.
    Att få en logg för att jag fotat mig framför sevärdheter av waymarking karaktär, kul tycker jag. Men det har mött övervägande kritik i de forum jag läst, mycket för att de ingår i statistiken. Jamen, de går att skilja ut, de räknas för sig själva och i en totalsumma.

  6. Jozii skriver:

    Ja, otroligt mycket kritik. Men om de håller det aningen mer skiljt än vad det är nu, då tror jag starkt på detta 😀

  7. Andreas skriver:

    Som tigern skriver tycker jag skulle vara ok. Då är det ju som de gamla virtuella. Ta sig till en plats och bevisa att du varit där. Men dessa challenges loggar man ju i soffan genom att leta igenom fotoarkivet eller pussa på en leksak.

  8. Jozii skriver:

    Andreas, jag tror att det kommer i takt med att fler och fler challenges skapas. Anledningen till att de har ”worldwide” challenges tror jag är för att det inte ska vara helt brist på utmaningar att göra, oberoende av var man bor. Och då blir det ju lätt ”pussa en groda”-grejer.

    Tur att bara Groundspeak kan utfärda dem 😉

Kommentera

