Pocket Series

I höst kommer – förhoppningsvis i alla fall – Geocaching Pocket ut i serieform, på engelska. The International Geocaching Pocket Series. Jag jobbar för fullt med omredigering och översättning.

Det blir till att börja med tre mindre böcker: The Beginner’s Guide, The Advanced Guidebook och Stories from the Field. I grund och botten är det Pockets kapitel som istället blir flera mindre böcker av den enkla anledningen att priset för Pocket för många är ganska högt. Dessutom blir det denna gång svartvitt, varav den nämnda omredigeringen kräver lite extra jobb.

På sikt kanske det även blir en engelskspråkig samling av alla intervjuer från Geobloggen och en bok för avsnittet Underhållning i svenska Pocket.

I dag gjorde jag dessutom min största ekonomiska insats någonsin för mina geocachingböcker: spenderade 300 kr. på bilder hos Fotoila.com, en proffsig bildsida. Tidigare har alla bilder varit mina egna eller tagna av de personer som artiklarna handlar om. Det var behovet av en bra bild på en satellit som avgjorde att jag satsar lite extra denna gång 😉

Dessutom blir det sensommarrea på Pocket – 20% – från 26 augusti till 20 september 😀

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Allmänt, GeoBloggen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

