Fram för bättre loggar!

På diskussionsforum och andra ställen ondgör sig många över tråkiga texter i loggarna, om ens några texter alls! När man lagt ner tid och energi på att lägga ut en gömma så känns det otacksamt att få loggar som bara består av ”TFTC”, ”-” eller i sämsta fall bara ett mellanslag. Det finns exempel på utläggare som hotar med att ta bort loggar som inte består av ett visst antal ord eller tecken!

Efter en diskussion om detta på forumet på geocaching.se så har Stadskasheuren påbörjat ett arbete för att uppmuntra till att lägga lite mer kraft på sina loggar. Inspirationen kommer från en kampanj i Danmark på som finns på geocacheren.dk.

Arbetet med den svenska kampanjen (eller vad det skall kallas) finns på http://dengodaloggen.wikispaces.com/. Förhoppningar finns att Föreningen Geocaching i Sverige/www.geocaching.se ställer upp för att sprida detta budskap.

Låt oss hoppas att detta blir till en god spiral. Ju fler som skriver kreativa loggar desto fler kan bli inspirerade att göra detsamma!

Det här inlägget postades i Kreativitet. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Fram för bättre loggar!

  1. Jozii skriver:

    Längtade efter ett projekt som detta även i Sverige. Hade inte detta startas hade jag gjort det själv 😀 Tjohoo, så trött på ”.”-loggar.

  2. KHG11 skriver:

    Jag har redan anammat det. Brukar i och för sig oftast skriva lite mer i mina loggar, men visst skriver jag också TFTC på Cacher som inte är så märkvärdiga. Det är just på dessa som jag försöker skriva något om hur det var eller när jag loggade och om jag hade sällskap. Förhoppningsvis kan det bryta en svit på 4-5 TFTC 🙂

  3. ds8300 skriver:

    This is a great initiative that we should try to follow. Spread the word!
    https://ds8300.wordpress.com/2011/08/26/husk-af-afslutte-dit-fund-med-en-god-logning/
    ds8300

Kommentera

