Årets upplaga av Fumble After Dark 2011

Det är helt otroligt att såpass få människor kan skapa ett event av den här storleken! I år var jag lite osäker på om jag ”bara” skulle ägna mig åt att signera min bok och inte ge mig ut. Men när man ser alla som samlas med lampor och GPSer så är det ju svårt att motstå. Och så vill man ju se om man har tur att hitta några av de riktigt roliga och kluriga gömmor som har blivit ett signum för FAD. Efter att ha tagit det lugnt och väntat ut köerna så blev det en tur tillsammans med Citykatterna och min familj. Det blev en promenad på cirka åtta kilometer med några höjdpunkter. Lustigt nog så hade jag exakt samma favoriter som Bryan från Groundspeak: Simon Says, Playstation, Home Theater och så klart den ständigt återkommande Baren. Läs gärna Bryans log. Både han och hans kollega Colin verkade trivas på FAD.

Jag hade tyvärr inte möjlighet att vara med på några föreläsningar, men urvalet var ju alldeles utmärkt. Det är kul att se hur dagaktiviteterna har utvecklats sedan Fumble Before Dark i Uddevalla som jag var med och höll i 2007. Då trodde vi att vi tog i med storleken på lokalen, men det slutade med att många fick stå och lyssna!

Om man skall ha någon kritik så är det samma som jag haft ända sedan jag själv var med och arrangerade FAD 2007: Av respekt för deltagarna så måste man vara mer frikostig med information! Fler än vi tyckte att det var oklart hur det fungerade med cacher, loggningar och olika slingor. När man ändå har en speciell webbplats för eventet så tycker jag att den borde utnyttjas bättre. Jag hörde många i skogen som inte förstått hur det hela var tänkt. Den informationen hade varit mycket bättre att kunna läsa i förväg.

En höjdpunkt för mig var annars att få en pratstund med Bryan från Groundspeak. Han fick också med sig ett signerat exemplar av min bok, som han lovade att placera på hedersplats på HQ.

Jag är redan nyfiken på hur 10-års jubileet skall kunna toppa de FAD som varit. Vi kanske ses där?

/jasy

Det här inlägget postades i Events. Bokmärk permalänken.

Kommentera

