Meddelanden från ett bortglömt event

Jag sorterar bland mina gamla saker och slänger en massa skräp. Då hittade jag en massa papperslappar. På dem står geocachingalias och korta meddelanden. De härstammar från ett event jag höll i Göteborg, antagligen 2008 eller 2009, då jag använde papperslappar som loggbok. Vilket event det är frågan om vet jag inte, men jag har nu läst igenom alla meddelande folk har skrivit. Här är ett urval. Om Blaufish kan förklara sin skulle jag bli glad. Jag förstår den inte 😛

Mitt (vårt) första event och tidigare på morgonen första mötet med Hallén. Vilken geocachingdag! – DennisAnna

Tredje eventet på en vecka! TFTE! – Boris&Doris

Great event. TFTE! – TheLeek

Skitkul ju! – Robert Olsén

Här med connyivar, rollsbo och rosagroda. Efter en kaffe passar ett event bra! – ninno

Tack för kvällen. – rosagroda

Kul med event. Mitt första. Det här var en spännande variant. – RabarbaPapa

Ja, det här var ju lite spaceat – AniaraT

Hello World (That is also a hint for a cache. Solve it.) – connyivar

Kul att vara här och träffa andra likasinnade. – Dinosgang

Otroligt visa ord om A+A=A, A*A=A, A≠0 – Blaufish

Vi kom, vi flashade, vi försvann. – Luels

Vad är det för konstigt folk som är här? – Sisjötrollen

Ball idé! Mer sånt här! – McB’

Ett trevligt event i novembermörkret – Oxen54

Hej cachingvärlden, från dårarna på Götaplatsen. – Gavia & the SGCD

Hej jag har varit med piip och piip hek då. – Stålkotten

Ser fram emot ölen. – Kusin

Inget vatten i fontänen! Vi som tänkte fiska! – Norpan

GALET MÅNGA! – FalkeX

Tillägg: på en av lapparna stod exakt datum och tid: 2008-11-08 kl. 19:05. Det betyder att det borde vara frågan om Flash Mob eventet vid Poseidonstatyn 2008 som varade från 19:00 till 19:15 – superkort! Det eventet startade en rad olika liknande event runt om i landet det året, varav de flesta kopierade min eventbeskrivning rakt av – vilket såklart var helt OK 😀 Vi i Göteborg var dock landets största med 93 deltagare + 7 hundar, vilket vi skämtade om betydde att vi var exakt 100 geocachare på plats.

Om Johan Dahlberg

Former journalist, avid traveler and hobby photographer. I run a podcast — The TLI Podcast, check it out on Itunes — and write on "The Longform Interviewer", www.thelongforminterviewer.com.
Det här inlägget postades i Events. Bokmärk permalänken.

Kommentera

