Hur sociala är ni?

Normalt när jag har geocachat har jag varit ensam, både när jag har varit ute i mörker och övervunnit mina rädslor men också när jag har brutit ben i foten vid nedgång ur träd. Jag är egentligen en väldigt social individ och gillar att träffa folk – vilket man inte gör om man är ute och cachar ensam.

Utöver FTF-jakter då man normalt brukar springa på folk om jakterna sker i Stockholm, så är event ett säkert ställe för att träffa folk. På mina drygt fem månader som geocachare har jag hunnit med 11 event. De flesta i Stockholm men även i Mölnbo i Södertälje kommun, Sparreholm i Flens kommun samt i Sunnersta utanför Uppsala. Alla väldigt välordnade och med mycket nytt folk.

Under semestern hann jag med två den 11 augusti, då det var Grillevent i Uppsala på förmiddagen och någon timme in på eftermiddagen men även PUB CRAWL STOCKHOLM NORTH på kvällskvisten. Så skilda typer av event men ändå så trevliga på olika sätt. Uppsalaeventet ordnades av Exú och Pub Crawl av mtekla – bägge hade ansträngt sig för att vi deltagare skulle få det trevligt och dagen blev därför kanon. Det var tur att jag hann hem mellan och sova lite middag.

I Uppsala hade jag dessutom nöjet att för första gången få träffa en av mina medbloggare Royal Frodemos IRL, jag fick även se hans berömda toalettdykande GPS och han fick se mina kryckor som var följden av mitt fall från Mamma Mu klättrar.

Då jag har rört mig i samma trakter som Royal Frodemos under de sista dagarna av min semester har jag dessutom sett deras signatur vid mina loggningar och då känns det som riktiga vänner bara för att man har träffats en gång.

För den som aldrig har varit på ett event rekommenderas det varmt, det är så trevligt att få ett ansikte på de nick man ofta ser i loggningar. Framöver har jag några event som jag ska var med på, de närmaste är:

  • Nybörjarevent – 9 september
  • James Bond – 15 september

Sedan är det ju mitt första megaevent Fumble After Dark 2012 som går av stapeln i Göteborgstrakten 3 november. Dock räknar jag med att hinna ett par mellan om det blir några lämpliga.

Kompisen mbis har ordnat två event under den tid jag har geocachat och dessa event har varit så olika som de någonsin kan vara – ett vanligt event med nysläppta cachar och möjlighet att träffa folk medan man cachar och fikar. Samt ett Mysterylösarevent där deltagarna diskuterade principer för hur man kan tänka vid lösande av mysteries. Vi diskuterade inte några specifika mysteries i vår geografiska del av Sverige men väl avlägsna som vi troligen aldrig kommer till – bara för att vi skulle få exempel på hur man kan närma sig dessa knepigheter.

Så för den som aldrig har varit på ett event och även för den som har varit på ett par vill jag bara säga – kom med så ses vi säkert. Jag har numera alltid min Name tag på mig när jag besöker event, där står det både Vallafrun och Rosine för att folk ska veta vem jag är. Du kan väl komma fram och hälsa då så att vi får prata lite – som sagt jag är väldigt social.

 

Det här inlägget postades i Allmänt, Cacher, Events. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Hur sociala är ni?

  1. jasyse skriver:

    Jag är väldigt social när jag träffar andra cachare. Men jag är väldigt asocial i den meningen att jag inte inte känner att jag måste besöka alla event. 🙂

  2. bojip skriver:

    Jag är social och vill gärna cacha i sällskap med andra, vilket jag också har turen att få göra, däremot är mingel inte min starka sida tyvärr…….Fast jag gillar ändå event, speciellt om det finns ett tema och en massa nya cacher att hitta.

  3. Elin skriver:

    Jag cachar nästan alltid tillsammans med min karl och vår dotter + hunden…. Ibland tar vi med någon kompis också. Vi har inte varit på nåt event ännu, vi har bara hållt på i ca en månad och det har inte hunnits med eller känts som om det har passat. Hade tänkt åka på Trollcachen i Jönköping, men det kom annat emellan. Tror inte att det riktigt är vår grej dock… men man vet ju aldrig!

  4. royalfrodemos skriver:

    En av höjdpunkterna i den här hobbyn, för oss, är att träffa andra typer som också halkat in i detta underbara ”träsk.” Ibland träffar man nån som man kan babbla med hur mycket som helst, kanske fortsätta med en bit på stigen eller ännu längre, ibland kan det bara vara en förstulen kommentar eller ett enkelt leende. Vi är ju ute i samma ärende och det kan räcka långt.
    De event vi hittills varit på, och det vi själva anordnat, har varit jättetrevliga och bara hjälpt till att öka lusten att fortsätta.
    Känner igen känslan när man rullar upp en logglista och hittar alias som man träffat och genast får en ”kompis-känsla” även bland namn som man aldrig träffat personen bakom.

  5. Lotte skriver:

    jag önskar att jag kände fler cachare då jag inte riktigt fått maken lika frälst som mig själv. Jag kan cacha själv, men tycker inte att det är lika roligt. Är nog alldeles för social, Har varit på ett event och det var riktigt roligt att träffa alla. Gör gärna nya bekantskaper. Har dock inte stött på många ute i ”det fria”

Kommentera

