Återblickar: Hur såg det ut i Geocachingsverige för tio år sedan?

Efter att ha fått min bok i sin hand så funderade Jozii på om det inte kunde vara kul med lite tillbakablickar från geocachingens tidiga år här på Geobloggen. Jag tyckte att det var en bra idé och här kommer inlägg nummer fyra på det temat.

Lysekil by Moerfi

29 september publicerades det som enligt min databas är Sveriges första Traditional 5/5:a, och definitivt den äldsta som fortfarande är aktiv. Skrevan (GC8A70) hittades redan dagen efter publicering.

2 oktober gjorde jag något som knappast skulle kunna hända nu. Två FTF på två gömmor som var mer än två månader gamla! Det var i samband med en konferens i Lysekil som jag kunde skriva i blanka loggböcker på både Släggö (GC77C9) och Lysekil (GC77CD).

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Återblickar: Hur såg det ut i Geocachingsverige för tio år sedan?

  1. vallafrun skriver:

    Det är väl bara en mystery som kan ligga två månader utan att bli loggad idag, åtminstone vet jag om två sådana söder om Stockholm. De är numera loggade men det dröjde länge innan första loggningen kom.

Kommentera

