Sandy drabbade USA – Vallafrun drabbar Göteborg

Imorgon kommer jag att lasta bilen och åka mot Göteborg, men det är ju första gången jag besöker staden som geocachare. Jag siktar även på att logga i flera nya län på vägen ned.

För säkerhets skull shoppade jag lite igår på Biltema så nu har jag även en UV-lampa och en specialtång. Eftersom ryggsäcken blir allt tyngre införskaffade jag även en liten verktygslåda där jag kan ha de mest utrymmeskrävande prylarna. Det fungerar inte att ha alla prylar i ryggsäcken som jag släpar till och från jobbet, ifall det skulle bli en utryckning innan jag hinner hem, så lådan får bo i bilen istället.

Vad förväntar jag mig då av Fumble After Dark? Vet inte men en massa likasinnade kommer jag förstås att träffa på, med olika grader av nördighet. Jag förväntar mig förstås att få träffa flera av min kollegor här på geobloggen men även många av de andra trevliga geocachare jag har stött på vid några event och vid FTF-jakter. Kanske också någon av de som ska med på resan till Ukraina i början på mars. Jag kommer dock inte att ha grönt hår eller något annat som gör mig igenkänningsbar men ser fram emot att kanske få snacka lite med någon som bara har stött på mig i bloggen.

Så för er som ska till FAD 2012 – varning på stan Vallafrun är på ingång.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Sandy drabbade USA – Vallafrun drabbar Göteborg

  1. bojip skriver:

    Kul att träffa på dig där även utan 30-åriga grabbar i släptåg!

  2. vallafrun skriver:

    Nej just det, jag hade inga grabbar alls i släptåg när vi träffades. Historien om den berusade 30-åringen som vi kan kalla Glenn fast han hette Thomas som var den enda som försökte ragga upp mig i Göteborg kommer jag att berätta här om några dagar. Eftersom den skedde under geocachande platsar den ju under GeoBloggen. Min inlägg om detta på FaceBook måste ha lästs av många för så grymt många kommentarer och pikar som jag fick för det har jag aldrig varit med om. Det bjuder jag dock på då det inte var jag som gjorde något galet, om man inte räknar cachande i främmande stad sent på kvällen som galet. Fast för den som läst mina blogginlägg så vet man ju att jag har gjort värre saker än så.

Kommentera

