Midvinternattens köld är hård – men det dräller av event

Som redan har framgått av ett tidigare blogginlägg så är jag en utpräglat social människa och därmed skulle ensamcachande gå helt bort. Dock är det så att de flesta cacher jag har loggat har varit endast i mitt eget sällskap.

Nu när de flesta människor har det som mest stressigt har rena ketchupeffekten drabbat geocacharvärlden runt mig och antalet event är galet många.

Det började förstås 12-12-12 med två event, ett event 13:e, ännu ett igår 15:e och ett ikväll 16/12. Tro inte att det är det sista före jul utan det blir ett 21/12 och om Mayaindianernas kalender stämmer och jorden går under så blir det inga mer event trots att jag har meddelat ”will attend” både 27/12 och 28/12.

Hur har det varit så här långt? Vansinnigt roligt, väldigt trevligt och bara så synd att man inte hinner med att prata med alla.

”12-12-12 – Sista chansen” ordnades av TeamFetchezLaCache där herrn i teamet numera sitter med mig i crew inför FAD 2013. Det var galet mycket folk som hade samlats i god tid inför 12:12 vid Karl XII:s Torg och det var tur att loggboken hade börjat gå runt tidigare för till dags dato har 110 nätloggat och det skulle ha blivit kärvt att logga i boken under 12 minuter för så många.

På kvällen hade kompisen mbis och jag bilat till Järna för att delta vid ”12-12-12: Cachevaka” som ordnades av TeamTelge men med Pettssons i spetsen, och ser man på där sågs i stort sett resten av crew inför FAD 2013. Ett galet kallt men vackert event där vi pulsade runt och letade nysläppta cacher i -14 graders kyla. Därefter samlades vi i en scoutstuga för att tala om geocacharlivet när det är som bäst och även när det inte är så bra. Hittills har 21 st loggat Attended.

Som tur var hade jag tagit ut semester för klockan var närmare 02.00 när jag kom hem efter att jag och mbis hade fortsatt vår jakt i två timmar efter eventet. Sedan hade resan hem och hemskjutsning av mbis tagit lite tid också.

Istället för Luciatåg skulle mbis, jag och min dotter MissSpex delta i eventet ”Geminids meteor shower” den 13:e. 39 stycken har loggat att de var där även om det kändes som om vi var fler som inte fick se något meteorregn pga av en molnig himmel. Eventskapare var ånyo TeamFetchezLaCache som bjöd deltagarna på hembakta pepperkakor. Så trevligt att se en del för mig obekanta cachare såväl som gamla kända.

Gårdagskvällen spenderade minst 17 personer på eventet ”Kymlinge station at the evening” i snöfall på tvären, blåst och mörker vid en tunnelbanestation som står helt öde och där inga tåg stannar. Eventskaparen Nickexs berättade spökhistorier innan en kortare reflexpromenad vidtog till en logg. Det var fina fotogenlyktor utefter stigen och efteråt stod vi och drack av medhavda varma drycker.

Jag hade först tackat ja till ett annat event igår ”GCU PUB-event Uppsala” där det tydligen var väldigt trevligt men jag blev lite orolig då min fot (som jag skadade i somras) har börjat göra ont i kylan och för att inte riskera att jag trampade fel efter ett par öl avstod jag från Malmis event. Åker man till Uppsala måste man ju logga av bara den, så det hade ju inneburit en massa travande på gatorna i ”grisvädret” igår.

Kvällens event ”Czech Christmas – Tjeckiska Jul på Slussen” som ordnas av några tjeckiska geocachare, och jag ser fram emot det väldigt mycket. Kanske kommer jag att berätta om hur det avlöpte – hittills 34 anmälda.

Dock bör mitt berättande i så fall ske innan 21 december då eventet ”Jordens Undergång” kommer att äga rum, eventskapare där är Motorcycledude, det är tydligen bara 13 hittills som är sugna på sällskap av andra geocachare när det går åt h*lvete.

Om jag överlever det eventet och julen kommer jag att åka till Katrineholm 27/12. Där ordnar Malaren ”Julcaching i Katrineholm”, även han ingår i crew för FAD 2013 och det ska bli skönt att komma iväg och träffa fler cachare efter julen, så här långt är vi 23 som längtar till det eventet.

Dagen efter ordnar de glada, positiva och grymt trevliga BandLEngstrom ”Mellan(dags)öl” där 16 stycken sagt att de tänker komma.

Som ni ser är eventkalendern full i december – undrar på att mina syskon och vänner har funderingar om jag har blivit eremit och aldrig hör av mig. De tror att jag sitter ensam hemma och ugglar medan jag i själva verket är ute och röjer av bara den.

Hoppas att vi syns framöver – kanske på ett event.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

