Mer georundor åt folket!

Finns det något bättre sätt att geocacha på än att ställa bilen på ett ställe och sen ta en promenad på en fin vandringsled med en antal geocacher på lagom avstånd utefter leden? En mysig fikaplats längs leden är grädde på moset!

Men visst kunde det väl finnas fler sådana rundor?

Många vandringsleder finns det ju i vårt land, både korta och lite längre som sträcker sig flera mil. Långt ifrån alla har cacher utlagda.

Varför inte ”tappa” några burkar nästa gång på skogspromenaden?

Är säker på att fler med mig skulle uppskatta en sådan ”nedskräpning”……..

Västra vätterleden

Det här inlägget postades i Allmänt, Cacher. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Mer georundor åt folket!

  1. Lena Liden Jonasson skriver:

    håller helt med dig på det

  2. Vallafrun skriver:

    Jag som har tyckt vintern är hemsk denna säsong känner ändå att det är så skönt att förflytta sig i snö på ojämn mark för det har gått så mycket bättre. Tänk hela hösten när man halkade på blöt mossa, det finns inte nu. Så gärna för mig mer burkar längs vandingsleder.

  3. Malin skriver:

    Ja, absolut! Och gärna några som är snösäkra… Jag äääääälskar georundor.

  4. Nova skriver:

    Inte alls en dum idè 🙂

  5. royalfrodemos skriver:

    Helt underbart rätt! En skön promenad i ett härligt område kan bli nästan magiskt om man också kan få hitta lite burkar på vägen, dessutom kan ju barnen få lite ”mer” att bry sig om under vandringen (säger idioten som planerar att ”tappa” närmare 50 behållare i ett, hittills orört, område nära hemmet) 🙂

  6. bojip skriver:

    Åh underbart royalfrodemos! Tänk om nån kunde komma på samma tanke häromkring tycker jag nästan är själv om att lägga georundor! Min senaste runda var snösäker! Loggades i snöstorm och det gick bra!

  7. U+L skriver:

    Ja fortsätt gärna bojip att gå dina rundor och skräpa ner, jag har ju turen att bo nära och kan gå dessa rundor, nu har jag oxå turen i att ha några av dina rundor kvar att logga till våren. Men jag lovar att även jag skall tappa lite burkar i skogen.

  8. r u positive that is definitely true?

Kommentera

