Intervju med rAMPant_1 CO till den andre miljonte cachen Overwatch#1

Dagen efter den andra miljonte cachen publicerats tyckte jag det skulle vara kul att komma i kontakt med CO. Jag skickade ett mail med ett par allmänna frågor samt några frågor om Overwatch#1. Intervjumaterialet har jag valt att översätta till svenska.

Zertox: Det skulle vara kul om du kort kunde berätta lite om vem du är och var du kommer ifrån.

rAMPant_1: Mitt namn är Peter Arnold. Jag är född och uppvuxen i Tasmanien och just nu bor och arbetar jag i Alice Springs, vilket ligger i norra territoriet av Australien.

Zertox: Grattis till din lyckliga placering som resulterade till cache 2 000 000. Hur känns det och vad är din reaktion till alla gratulationer på Overwatch#1?

rAMPant_1: Jag fick veta att min cache publicerades fredagen den första mars, vilket var ca en timme innan jag skulle åka iväg på en weekend för lite semester. Jag öppnade inboxen och hade över 1600 väntade e-mails. Först trodde jag att det måste vara spam mail, men så snart jag började läsa, började det även gå upp för mig att cachen som publicerats, av ren tur var den 2:e miljonte cachen världen över. Jag kände mig lite exalterad och något överrumplad över alla meddelanden med gratulationer som jag fått från användare över hela världen.

Zertox: Placerade du cachen i en förhoppning om att bli den som får burken placerad som den andre miljonte cachen?

rAMPant_1: Jag gjorde ordning den fysiska burken och bestämde en preliminär plats flera veckor innan jag faktiskt placerade ut den. Placeringen försenades på grund av jobb och familjeangelägenheter. Men den 26:e februari var det en underbar och varm kväll och jag tog mig ut för att finna en bra plats att gömma cachen på, vilket gjordes i samband med solen gick ned. När cachen placerades, för att vara ärlig, viste jag inte ens om den andra miljonte cachen närmade sig. Anledningen till placeringen var att inte fördröja cachen ytterligare då jag vill lägga ut fler cacher som förhoppning kommer att uppskattas av andra.

Zertox: Det var din första ”gömma”, som råkade bli den andra miljonte cachen. Är du normalt så här tursam?

rAMPant_1: Nej, jag har normalt inte tur och vinner aldrig någonting. Det här var första gången 😛

Zertox: Du har vid intervjun loggat 7 cachar, hur och varför började du med geocaching?

rAMPant_1: Jag började med geocaching av två anledningar:

Den första anledningen är för att jag älskar att vara utomhus och geocaching är en billig aktivitet med få formella krav, det är tillgängligt dygnet runt, 7 dagar i veckan under alla väderförhållanden.

Den andra anledningen är att det är en perfekt aktivitet för att spendera tid med mina barn, som kallar det för skattjakt (en aktivitet som de tar på seriöst allvar). Jag anser rent generellt att i vårt samhälle kommunicerar vi allt mer genom sociala medier och spenderar allt mindre tid för att fysiskt möta andra människor, så vilken aktivitet som helst där du faktiskt umgås, utan att störas av elektroniska apparater är väldigt värdefullt.

Zertox: Är du medveten om att denna cache kommer att besökas av många cachare och att många cachare kommer resa långt för att få logga den som hittad?

rAMPant_1: Ja, jag förstår att denna cache kommer att bli populär och det tycker jag är fantastiskt. Jag bor i ett kargt men vackert landskap och de som besöker Alice Springs för att finna Overwatch#1 kommer få ut ännu mer genom att utforska alla lokala cacher.

Zertox: Planerar du att lägga ut fler cacher i området?

rAMPant_1: Ja, jag planerar att gömma fler cacher, det var en av anledningarna till att jag döpte denna till #1. Min plan är att försöka fylla tomma platser på kartan i Alice Springs samt att burkarna ska gömmas på platser som ger en bra utsikt över landskapet. Med Overwatch#1 ges detta, men jag måste nog snabba på med mina planer!

Ett stort tack till rAMPant_1 som tog sig tid att besvara frågorna.

Det här inlägget postades i Allmänt, Cache i Fokus, Cacher, Intervjuer & Media. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Intervju med rAMPant_1 CO till den andre miljonte cachen Overwatch#1

  1. Jozii skriver:

    Åh, perfekt ju! I åttan eller nian i grundskolan gjorde jag ett arbete om Northern Territory och läste för första gången om Alice Springs, som för övrigt ligger nära Australiens ökända Ayers Rock. Redan då bestämde jag mig för att det är en stad jag ska besöka någon gång i mitt liv. Nu har jag ännu en anledning 😀

Kommentera

