Tänk att man loggar en soppåse…

Cache i perfekt skick

Jag har hjälpt hesy att kolla till ”Här var det packat och klart” några gånger. Det har sett bra ut alla gånger utom en, och då vi la ut en ny burk. Men det har kommit många loggar om skräpcache och idag letade jag tills jag hittat skälet till detta, nämligen en påse med skräp! Så här skrev jag i loggen:

Maintenance performed by jasy on hesy’s account.

This cache is in perfect shape. Those who logged it saying it is a bag of rubbish, have actually logged a bag of rubbish. Unfortunately there was an old stash note, probably from a long lost box, among the rubbish indicating it was a cache.

/jasy

Det är alltså lättare att anta att man hittad en cache bara för att man hittat en påse under en sten, än att faktiskt leta en stund till och hitta den riktiga burken. Nu är frågan om man skall ta bort loggarna för de som loggat påsen…

Det här inlägget postades i Cacher. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Tänk att man loggar en soppåse…

  1. Skogsmusan skriver:

    Om man ska ta bort loggar så bär man informera de vars loggar man tagit bort. Jag skulle bli ganska irriterad om jag plötsligt ser att en logg tgits bort och inte fått veta varför, då kan man ju göra om samma misstag igen rätt enkelt också.

  2. jasyse skriver:

    Självklart skall man meddela om man ta bort en logg! Jag har nog bara gjort det vid ett tillfälle och då var det verifierat av en person som hade loggboken i handen att det inte fanns en fysisk logg i gömman.

Kommentera

