C:geo och första april

Jag undrar om de inte vågade att släppa C:geo på första april… Nu finns C:geo i ny version på Play. Det blev ju bra timing eftersom min provperiod av Neongeo gick ut i dagarna. Efter en snabbkoll så verkar det fungera utmärkt på min Xperia Ray. Sedan är ju frågan vilken av apparna som är bäst. Jag skulle helst plocka de bästa delarna från båda, men nu är ju den ena gratis så det får bli den som gäller tills vidare.

Som vanligt så florerade det en del geocachingrelaterade aprilskämt på Internet igår. Det roligaste tycker jag var Bumbas i forumet. Snacka om att skapa debatt!!! 🙂

/jasy

Det här inlägget postades i Allmänt, Utrustning. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till C:geo och första april

  1. crapmaster skriver:

    Det var likadant för mig. Neongeo-trial har precis gått ut så det var skönt att c:geo blev klar nu.
    Fast jag blev mycket imponerad av Neongeo så det är nog inte helt osannolikt att det blir att jag köper den ändå. Med tanke på hur mycket pengar Geocachingen kostar på ett år (premium på gc.com, burkar, bensin mm) så kanske 28 spänn för Neongeo inte är så mycket att tveka på. Skall grunna lite mer men tror nog att det blir både c:geo och Neongeo för mig framöver.
    Synd att inte Groundspeak har en trial-version av sin app. Hade varit kul att prova den också.

  2. Ola/MOLN! skriver:

    Härligt att c:geo har fått ordning på live-funktionen igen, perfekt när man är ute och kör längre sträckor.
    Någon som kan tipsa om fler appar med live-funktion?

  3. crapmaster skriver:

    Av dom som finns listade på http://www.geocaching.com/live/default.aspx har jag provat NeonGeo på Android som är riktigt trevlig.
    Just c:geo är väl egentligen ”live enabled” egentligen? Tror inte dom kör på Groundspeaks API utan helt enkelt rippar web-sidorna. Inte helt 100 dock.

    Av de andra Live-programmen jag provat GSAK och Certitude vilka jag tycker är schyssta båda som tillför en hel del på olika områden.

Kommentera

